VEDENÍ PROCESU ZMĚNY    

„Máte-li se rozhodnout zda změnit názor nebo dokázat, že změny není potřeba, začne většina lidí hledat tento důkaz.“
J. K. Galbraith

Pro ty, kteří rádi plavou na vlnách nejistoty je změna terno, ale kolik máte takových lidí ve firmě? Změna je spíš synonymem nejistoty a stresu. Užitečné je se na ni dívat pragmaticky. Neměnnost ve stále se měnících podmínkách je nebezpečná. Proto jsem ten, kdo změnu vyvolává, řídí a získává lidi pro její realizaci.

  • Úvod, co nás čeká – kdo má rád změnu?
    • Cíle, pravidla a můj podíl na (ne)úspěchu akce,
    • Diskuse – u nás se nediskutuje, u nás se argumentuje, přesvědčuje a akceptuje,
  • Postoje – co je posiluje, co je mění
    • Překážky – destruktivní výroky ve vztahu ke změnám,
    • Podmínky ke změnám postojů,
  • Změna a zisk – změna a riziko
    • Změna i toho, co dobře funguje = prevence,
    • Změny a lidé,
  • Osm kroků v realizaci změn
    • Můj podíl na vzniklých problémech,
    • Můj podíl na vzniklých problémech,
  • Vyvolání vědomí naléhavosti a sestavení týmu
    • Zdroje samolibosti, potenciální krize,
    • Posilování důvěryhodnosti týmu,
  • Vize a komunikace k realizaci změny
    • Vize a zákazník (zaměstnanec),
    • Komunikační kanály,
  • Zapojení co nejširšího okruhu pracovníků a krátkodobá vítězství
    • Delegování, podpora netradičních myšlenek a výcvik,
    • Viditelné výsledky,
  • Podpora dalších změn a jejich zapracování do firemní kultury
    • Problém vzájemné závislosti,
    • Propojenost firemních postupů a norem,
  • Praktické tipy, inspirace – to nejlepší pro praxi
    • Rekapitulace nápadů ze všech cvičení a výběr nejužitečnějších.