TECHNIKY ÚSPĚŠNÉHO LEKTORA    

„Dělat to, co je správné a rozumné, je v každém období života především nudné.“
Francois de la Rochefoucauld

Dlouho jsem žil v představě, že lektor má informovat a naučit. Jenže v praxi jsme dostávali desítky informací, které jsme k práci nepotřebovali. A co se dá za těch pár hodin naučit? Snad nějaký banální postup. Je tragické, když lidé prosedí svou energii na školení. Je úžasné, když je dokážeme zaujmout, inspirovat a pomůžeme prosadit se.

  • Úvod – co se rodí v hlavách dospělých posluchačů
    • Proč to vlastně dělám? Cíle, pravidla a můj podíl na (ne)úspěchu akce,
    • Negativní postoje a scénář pro krizové situace,
  • Pár poznámek pro uživatele mozku
    • Dospělý a tzv. globální učení,
    • Fyziologická připravenost k výkonu,
  • Nuda na tréninku – zásady učení v praxi
    • Pracujeme s křivkou koncentrace – jak úspěšně posluchače vypnu,
    • Co můžu udělat s tématem, které je nudné, suché a stále se opakuje,
  • Úspěch se rodí u psacího stolu – příprava tréninku
    • Co dělá profesionál, zisky a ztráty přípravy,
    • Analýza posluchačů, prostředí a obsahu,
  • Vizuální podpora tréninku
    • Problémy s pomůckami – lidé si lépe pamatují ty špatné,
    • Kdy je potřebuji. Přitažlivost pomůcek,
  • Osobnost lektora – řečí těla k podpoře tréninku
    • Posilujeme image, držení těla, hra se vzdálenostmi, mimika, oči, gesta, hlas,
    • Síla a kouzlo slova – řeč má být zajímavá a dynamická,
  • Struktura hodiny
    • Silný úvod – pozitivní emoce, užitek a překvapení,
    • Práce s posluchači – udržuji aktivitu. Pár tipů, jak se dá žít s trémou,
  • Praktické tipy, inspirace – to nejlepší pro praxi
    • Rekapitulace nápadů ze všech cvičení a výběr nejužitečnějších.