ŘEŠÍM KONFLIKT = SNIŽUJI NÁKLADY    

„Člověku, který neustále vysvětluje každý svůj omyl, nezbývá čas na nic jiného.“
Turecké přísloví

Neschopnost řešit konflikty představuje pro firmu obrovskou rezervu ve snižování nákladů. Tyto ztráty nejsou v žádném výkazu, ale ony fakticky existují. Nakonec stále platí – tam, kde je konflikt, není čas na práci. Projdeme si prevenci i řešení.

  • Cena za konflikt
    • Cíle, pravidla a můj podíl na (ne)úspěchu akce,
    • Náklady, které nejsou v žádné účetní uzávěrce,
  • To, co vidíme není celý svět – filtry, bariéry a dobré úmysly
    • Pochopit, znamená probádat to, co mě zatím vůbec nenapadlo,
    • Co konflikt bere – co možná dává,
  • Pár kapek prevence – o vztahy pečujte dokud svítí slunce
    • Varovné signály – tak zrovna tady na toto jsem imunní,
    • Postoje k lidem. Volba slov a pravidelná setkávání,
  • Cesta ke konfliktu – i malé ranky hodně bolí
    • Fáze – můžu zasáhnout a vymyká se mi to z rukou,
    • Fáze – sčítám škody a učím se,
  • Nefér útok – nevhodné reakce
    • Firemní mapa příčin konfliktů. Absence pravidel a způsob komunikace,
    • Omluvy, zobecňování a nejistá řeč těla,
  • Reakce na konflikt – stavím mosty za slušnou cenu
    • Řešení problémů bez hádek. Stavební materiál = dovednosti,
    • Empatie, naslouchání a parafráze sdělení,
  • Praktické tipy, inspirace – to nejlepší pro praxi
    • Rekapitulace nápadů ze všech cvičení a výběr nejužitečnějších.